Fanatyzm?

Czy jest możliwe przekonać zwolennika Mozilli Firefox żeby zaczął używać Opery, lub na odwrót zakładając, że ‘wróg’ stał się na gołe oko lepszy?

…czy może wojna na wszystko będzie wieczna?

23 Comments

Byru 21/10/2006

Niemożliwe :) Używam FF od hmm – no powiedzmy 1.5 roku. Równocześnie kumpel jest zwolennikiem Opery (od zawsze). Za kazdym razem jak do niego “wpadam z wizytą” i wiadomo, będąc człowiekiem uzależnionym od netu siadam przed jego laptopem i coś klikam. Oczywiście z browserów mam Operę. Za każdym razem jak chcę otworzyć u niego jakąś witrynę, chociażby z zakładek – mieszam się, odpalam klienta poczty, grupy dyskusyjne, aby po cięzkiej walce w końcu odpalić dobrą zakładkę. No i ten interfejs – udziwniony – nie to co zwykłe szare Windowsowe okienka jak w moim najeżonym wtyczkami FF. Zakładam że można i Operę ubrać na standardowo, ale to w końcu nie mój komp więc nie będę grzebał.

Także mówię kategorycznie NIE przesiądę się na żadną inną przeglądarkę niż FF, w tym oczywiście nie na Operę :) I tyle :]

raistlin 21/10/2006

Użyszkodnicy FF są zapatrzeni ślepo w swoją przeglądarkę, dlatego nie zamienią jej na żadną inną. Dali się zwieść chwytom marketingowym. Dobrze nazwałaś to fanatyzmem. Prędzej namówisz użytkownika Opery do spróbowania wspaniałego ff (który notabene przeżywa swoją drugą młodość – z prostej linii wywodzi się z Netscape Communicatora). Wygląda na to, że powoli idzie po tej samej ścieżce, co kilka lat temu NN. Staje się coraz większy, mniej stabilny, z wyciekami pamięci, coraz bardziej dziurawy. Wolę Operę, którą tworzy zespół prawdziwych programistów.
#Byru: sjak sobie nie radzisz z Operą, to tępy jesteś. Nie bierz tego za bardzo do siebie, ale Opera na domyślnych ustawieniach jest bardzo przejrzysta i funkcjonalna. Trochę zmian i można naprawdę bardzo szybko przyspieszyć i ułatwić przeglądanie stron.

PS
Dodam na koniec tylko, że wbrew pozorom ff fatalnie interpretuje kod html/xhtml + css, jest naprawdę wolny, niewygodny i zżera całe zasoby komputera. Parafrazując pewną reklamę: \”dlaczego oni nie chcą porządnej przeglądarki. A to spróbuję jeszcze raz\”. http://www.opera.com

raistlin 21/10/2006

http://www.quirksmode.org/css/contents.html – na dowod, ze opera jest lepsza. Moge przytoczyc wiecej przykladow, ale nie ma takiej potrzeby. Ci, co powinni wiedziec, wiedza, ze O jest lepsza. Ci, co wola ff i tak przy nim zostana.

Mikoskay 21/10/2006

Dajcie spokój… Czym tu się gorączkować? Ja lubię Firefoksa, bo jest mały. Przyznaję, nie w sensie zajmowanego RAMu, ale mi chodzi o to, że dopóki nie nawtykasz w niego przeróżnych pluginów, to pozostaje… przeglądarką. Nie lubię kombajnów, jak Opera, gdzie jest masa wszystkiego. Wolę kulturalne, oddzielne programy do oddzielnych zadań.
Poza tym wyższość Firefoksa polega na tym, że człowiek, który pierwszy raz widzi inną przeglądarkę niż IE, poradzi sobie z nim bez trudu. Nie ryzykowałbym stwierdzenia, że z Operą jest taka samo. To dlatego Firefox staje się coraz popularniejszy.

dRaiser 21/10/2006

Prawdę mówiąc, to chyba niemożliwe. Dla mnie z prostego powodu – sam kocham Firefoksa, przyzwyczajony jestem do jego interfejsu, wygody. A Opera, choć szybsza [i to bardzo – aż mnie to zdziwiło], to ma moim zdaniem zbyt “upiększoną” szatę graficzną, za dużo “ułatwiających życie” funkcji – jest po prostu przekombinowana. Oczywiście, mógłbym się do niej dostosować, ale jednak wolę zostać przy starym, dobrym lisie.

wesoly 21/10/2006

hmm ja uzywam FF i ją polubiłem :D IE mnie denerwował a do Oprey niewiem dlaczegoale nie potrafie sie przekonac… moj ojciec z niej kozysta :D ale jakbym miał jakis poządny powod to bym bez wiekszych problemow potrafił sie przerzucic na Opere :D jest przejzysta i wogule :p ale mimo to wole Liska :D

keybi 21/10/2006

Prowokujący wpis :)

Dla mnie najszybszy jest Konqueror, z racji tego, że jest integralną częścią KDE. Więc jeśli chce szybko coś sprawdzić na necie to uruchamiam Konqueror’a. Jeśli chce skorzystać z dodatkowej funkcjonalności jaką mi daję moje rozszerzenia to uruchamiam Firefox’a. Jeśli natomiast mam za dużo tabów pod Firefox’em to sobie uruchamiam Opere…

Rozwala mnie fanatyzm niektórych osobników… przeglądarka to tylko narzędzie, a czasami mi się wydaje, że niektórzy jakby mogli to by zabili zwolenników innej przeglądarki ;)

Głupia sprawa.

mess 21/10/2006

Jak dla mnie wszystko jest mozliwe tylko trzeba tego chciec no i przetewszystkim kazdy uzywa tego co dla niego jest lepsze badz tez najlepsze, jak dla mnie opera jest super jedyny minus tylko to pamiecozernosc w przeciwienstwie to FF ktorego tez uzywalem jakis czas.

wesoly 21/10/2006

w koncu są gusta i guściki ;]

raistlin 21/10/2006

W ogÓle to ja nie wiem, ale wydaje mi się, że koRzysta się z przejRzystych i poRządnych przeglądarek, Wesoły.

Keybi ma rację – wystarczy spojrzeć na komentarze powyżej – przeszkadza im rozbudowany interfejs Opery (notabene sam nie wiem o co chodzi, “czysta” Opera nie ma żadnych ogniostrzałek [czyt. fireworksów]), ale podoba im się zawalone GUI ff… Weird. Zapewne wszystko spowodowane jest tym, że nigdy z niej nie korzystali (Opera zajmuje dużo w pamięci?! a zostaw ff na noc i potem spróbuj korzystać z komputera). Maniacy :P

Byru 21/10/2006

raistlin: “#Byru: sjak sobie nie radzisz z Operą, to tępy jesteś. Nie bierz tego za bardzo do siebie, ale Opera na domyślnych ustawieniach jest bardzo przejrzysta i funkcjonalna. Trochę zmian i można naprawdę bardzo szybko przyspieszyć i ułatwić przęglądanie stron.”.

A teraz powiedz mi gdzie ja napisalem ze kumpel uzywa opery na domyslnych ustawieniach. Najpoerw czytaj ze zrozumieniem czlowieku, a dopiero potem wypowiadaj swoje opinie o innych.
Gdybyś potrafil czytac ze zrozumieniem domyslilbys sie z kontekstu ze problemy z obsluga opery wynikaja u mnie z przyzwyczajenia do FF a nie z tepoty. Pomysl!

raistlin 21/10/2006

#Byru: Wybacz, jeśli Cie obraziłem, ale nie jestem jasnowidzem, Twoja “tępota” była pewną alegorią. Miałem na myśli “czystą” Operę, co napisałem w swoim komentarzu.

Lanooz 21/10/2006

Używam [w kolejności]: FF; Opera; Flock; Netscape. Każde z osobna [prócz Flocka] używałam przynajmniej po pół roku. Najpierw Netscape, potem Opera a teraz Firefox. Byłam Operą zafascynowana, uwielbiałam ją! W końcu jednak postanowiłam użyć lisa i od tego czasu przy nim jestem. Jak na razie nadłużej ze wszystkich. Coś w tym jest…

Raistlin, czemu od razu użytkownicy FF? Dotyczy to wszystkich użytkowników, jednak on, FF, jest bardziej popularny co bardziej jest widoczne. Zaś Opera jako nieznaczna mniejszość też pokazuje swój fanatyzm…np w Twój sposób :> Czyli jak to fanatycznie opisujesz fanatyzm wśród userów lisa, jak teraz z satysfakcją wytykasz jego błędy, które i tak są błyskawicznie naprawiane, i teraz mówisz, że Byru jest tępy bo nie podoba mu się funckjonalność Opery co uznałeś, że nie umie się nią posługiwać.
To też nazwę fanatyzmem. Możliwe, Byru przez dłuzszy czas też nie \’odezwie\’ się do Opery bo ma o niej uprzedzenie :P

KeyBi, konqueror jeśli ktoś ma linuxa :> Ja nie mam i nie zamierzam sobie instalować. I zgodzę się z Tobą w 100%. Głupia sprawa. Konkurencja jest w sumie potrzebna by nawzajem się ulepszali, ale powinni też współpracować ze soba żeby było jeszcze lepiej. Teraz obie strony wraz z userami rzucają się do gardeł!

hej mess, nie pomyliło Ci sie? To raczej FF jest pamieciozerny w przeciwienstwie do Opery ;)

wesoly: tutaj już chyba gusta i gusciki nie grają tak duzej roli :>

raistlin 21/10/2006

Nie, nie, nie, powiedziałem, że jeśli FF spełni moje oczekiwania to się może przesiąde. I od kiedy ff naprawia błędy szybko? Widziałaś błedy ff na secunii? Opera jest mało popularna choćby z dwóch powodów:
a) jest darmowa od niedawna
b) FF miał potężną kampanie reklamową, która teraz sama się nakręca (wynik tego, że Opera nie była darmowa)

mess 21/10/2006

“a) jest darmowa od niedawna”

No nie tak od niedawno bo od dosc dawna jest darmowa bedzie pewnie z 1.5 moze 2 lata juz (chyba :P)

“(Opera zajmuje dużo w pamięci?! a zostaw ff na noc i potem spróbuj korzystać z komputera)”

Hm mowisz ze tak masakruje FF z pamiecia jak sie zostawi na noc? :D

Lanooz 21/10/2006

Opera od zawsze była darmowa z małym paskiem reklam na górze. Dopiero niedawno…wiecej niz pol roku temu udostepnila wersje bez reklam za darmo.

FF niedawno dostał tytuł programu czy tam przegladarki ktory najszybciej naprawia błędy.

raistlin 21/10/2006

#mass: kumpel zostawił ff w pracy na weekend i jak przyszedł w poniedziałek, nie mógł się zalogować, tak system przyblokował…

#Lan: mów mi tak jeszcze. Denerwuję się i tracę czas na zastanowianiu się, czemu ff tak dziwnie renderuje stronę, bo nie mam co robić innego. Mogę Ci podać milion przykładów, gdzie nawet IE generuje lepiej www niz ff (sic!). A te wszystkie “tytułu” i “nagrody” to pic na wode, fotomontaż, albo kampania reklamowa. http://www.secunia.com – tu masz fakty. Jak znajdzie się błąd w Operze jest łatany w ciągu 24h. W ff leżą błędy od dwóch lat. http://secunia.com/product/4227/?task=advisories żeby nie było, że jestem gołosłowny. http://secunia.com/advisories/22218/ Opery ostatni błąd został usunięty w mniej niż 24h. http://secunia.com/product/10615/?task=advisories – O9, http://secunia.com/product/4932/?task=advisories – O8. Opera jest lepsza, dużo lepsza na dzień dzisiejszy. I przyznaje to wiele osób używających ff. Ale nie przesiądzie się, bo się “przyzwyczaiło”. No i Opera nie ma jako takich pluginów.

Opera chyba 5.x, czy 6.x była tylko shareware z czasowym ograniczeniem.

No, ale i tak Was nie przekonam, zaślepieni fanatycy :P

keybi 22/10/2006

Ale wojna … moim zdaniem zupełnie bezsensowna. Ja przykładowo najbardziej sobie cenie Firefoxa, ale jakoś nigdy nie “wstawiłem się” za nim. Nie ruszają mnie teksty i komentarze w których ktoś najeżdża na Firefoxa, to jest przecież jego sprawa. Jak nie chce to niech nie używa, sądzę, że ma z czego wybierać. Tak samo sobie korzystam z Linuksa, używam bo tak jest mi wygodniej, nie korzystam z niego po to, by najeżdżać na Windowsa, czy próbować kogoś na siłę przeciągnąć na swoją stronę… Dobra odbiegłem trochę od tematu.

Co do takich właśnie komentarzy, to jest walka z wiatrakami i jeszcze nigdy nie zauważyłem aby po takiej wojnie, ktoś komuś przyznał racje, czy ktoś kogoś przeprosił.

raistlin 22/10/2006

Ale jak zarabiasz na tym, to Cię cholera jasna bierze, jak każda przeglądarka interpretuje inaczej kod…

Teloch 22/10/2006

Ja używam ff na lapie a Opery na stacjonarnym. Wszędzie się odnajduje bo znam oba interfejsy. Jeśli coś mi nie pasuje to wywalam – dlatego w jednej i w drugiej przeglądarce mam podobne ustawienia. I nie ma aż tylu widocznych różnic, abym się skłaniał w jakąś stronę :> Jednakowoż zgadzam się z Raistlin, że interpretacja kody przy tworzeniu stron jest wybitnie wkurtentego. Ale ta konkurencja prowadzi do szybszego rozwoju wszystkich dostępnych przeglądarek.

Fanatyk 22/10/2006

używam FF od dawna, przesidłem się na niego z Opery. Ostatnio mało brakowało do zmiany FF na Flock’a – zabrakło jednego ficzera, żebym zmienił liska na Flocka!
Czyli – możliwe!

Lanooz 22/10/2006

Nie mogę być fanatykiem. Używam wszystkich wyżej wymienionych przegląarek w tym i Opery. Jako fanatyk to by była dla mnie hańba. Może i jestem nieco stronnicza z powodu paru przydatnych funkcji, wtyczek firefoxa ale bez przesady, Raist.
No ja nie wiem czy pic na wodę, jednak porządny serwis (nie amietam co to było, idg, internet standard, gazeta?) a na pewno nie dodaje do rssów jakiegoś dupnego serwisu musi mieć sprawdzone.
Mówię co widzę…

PS: Ty też jetes stronniczy, wkurzony tą pasja ludzi do ff :P

Byru 27/10/2006

“używam FF od dawna, przesidłem się na niego z Opery. Ostatnio mało brakowało do zmiany FF na Flock’a – zabrakło jednego ficzera, żebym zmienił liska na Flocka!
Czyli – możliwe!”

@Fanatyk: No Flock szybciutko się rozwija więc jest szansa ze porzadany przez Ciebie ficzur zostanie wkrótce dodany przez developerów :)

AA, i nie liska tylko pande (czerwona) :)